Veel gestelde vragen

 

 

1. Prijzen
De genoemde prijzen zijn in euro’s, exclusief BTW.
De prijzen zijn gebaseerd op het zelf ophalen van de artikelen.
Het bijwerken van de voorraad na een bestelling is niet direct zichtbaar op de website. Daardoor kan het voorkomen dat meerdere mensen hetzelfde artikel bestellen. Degene die het artikel als eerste heeft besteld, heeft als eerste recht op dit artikel.

2. Hoe kan ik bestellen?
Je kunt je bestelling plaatsen door de betaling te voltooien. Indien deze wijze niet doorlopen kan worden mail dan je bestelling naar info@xclutix.nl. Geef daarin aan: het bestelnummer dat bij het artikel staat aangegeven, je naam, adres en eventueel een telefoonnummer. We horen ook graag of het verzonden mag worden, of dat je in de gelegenheid bent om het op te halen. In één bestelling mag je meerdere bestelnummers doorgeven.
Je ontvangt daarna een bevestiging van je bestelling per e-mail, met daarin de betalingsgegevens.

3. Verzenden of ophalen?
Je kunt ervoor kiezen om de bestelling op te laten sturen.
Xclutix vindt het ook leuk als je het komt ophalen in Alkmaar!
Laat dan een bericht achter via het contactformulier om een afspraak te maken.

4. Verzendkosten
De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van het gewicht van het pakket en van de keuze voor postbedrijf.

PostNL  –  thuis geleverd

0 – 10 kg   €   8,47  (max. 100 x 50 x 50)
11 – 23 kg € 14,- (max. 100 x 50 x 50)
Groter dan 100 x 50 x 50 tarief op aanvraag

Artikelen zwaarder dan 23 kg kunnen niet verstuurd worden.
Wij kunnen deze artikelen bij u bezorgen. Daarvoor vragen wij €0,45 per kilometer (van Alkmaar tot afleverpunt).

Voor het versturen naar het buitenland gelden andere tarieven. Kosten op aanvraag bij Xclutix.

5. Hoe kan ik betalen?
Bij het afhalen van de artikelen kan contant of via een betaalverzoek betaald worden.
Bij verzending van de artikelen vragen wij een vooruitbetaling van de artikelen en de verzendkosten.
Zolang het volledige bedrag niet is voldaan, blijven de artikelen eigendom van Xclutix.

6. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Binnen Nederland levert Xclutix je bestelling binnen 5 werkdagen op het aangegeven adres, tenzij anders vermeld.
Xclutix is echter niet aansprakelijk voor het overschrijden van leveringstijden.

7. Ik heb mijn bestelling niet ontvangen.
Zodra Xclutix je bestelling heeft afgegeven bij het postbedrijf, ligt de verantwoording bij het postbedrijf en niet bij Xclutix. Je kunt ervoor kiezen om de bestelling aangetekend te laten verzenden. Geeft dit aan via de opmerking-box op de afrekenpagina. Gelukkig komt het vrijwel nooit voor dat een pakketje zoek raakt bij PostNL.

8. Heb ik garantie op mijn producten?
Vaak zijn onze exclusieve items oud en doorleefd. Dat geeft ze uitstraling en karakter. Binnen onze voorraad bevinden zich producten van hout. Hout is een natuurproduct en zal vrijwel altijd blijven werken. Dat betekent dat er kiertjes en scheurtjes kunnen ontstaan. Xclutix is niet aansprakelijk voor deze natuurlijke werking van het hout.

De meubels worden bij inkoop gecontroleerd op houtworm en waar mogelijk behandeld. We geven echter geen garantie dat al onze meubels 100% houtwormvrij zijn. Wilt u ze zelf behandelen? Bij bouwmarkten zijn producten te koop om eenvoudig en effectief meubels te behandelen.

Al onze producten zijn tweede hands, exclusief en dus gebruikt. De staat van het product zal altijd zo goed zichtbaar mogelijk gemaakt worden op de foto’s zodat u weet wat u koopt. Maak uw keuze alstublieft zo bewust mogelijk voordat u de betaling voltooid want wij ruilen niet en nemen geen verkochte producten retour.

Xclutix is niet aansprakelijk voor beschadigingen die ontstaan zijn tijdens transport door derden of door transport door de klant zelf. Ook is Xcltuix niet aansprakelijk voor schade ontstaan door gebruik, verkeerd gebruik of door misbruik van de meubels en/of items.

Onze foto’s worden met zorg gemaakt. Het kan echter voorkomen dat de kleuren in werkelijkheid iets afwijken van de weergave op uw scherm. Xclutix is niet aansprakelijk voor kleurafwijkingen op de foto’s.

9. Privacy Policy
Xclutix geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld. Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden. In onze Privacy policy willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.